újévi fogadalmak

Újévi fogadalmak: ezekre figyelj oda jobban 2020-ban a fogaiddal kapcsolatban!

Elérkezett 2020, és ezzel együtt az újévi fogadalmak ideje is. Ez a néhány nap remek alkalom arra, hogy visszatekintsünk a mögöttünk hagyott időszakra, és levonjuk a tanulságokat. Ezzel együtt persze azt is igyekszünk megígérni magunknak, hogy bizonyos dolgokat másképpen csinálunk majd – jobban, sokkal nagyobb odafigyeléssel.

Sajnos azonban a kezdeti lelkesedés után idővel lankad a figyelem, és hajlamosak vagyunk lazábbra engedni a gyeplőt, míg a végén teljesen fel nem adjuk a magunknak tett ígéreteket. De ne szaladjunk ennyire előre, és kezdjük az elején!

Már az ókori babiloniak is tettek újévi fogadalmakat

Azt gondolnánk, hogy az újévi fogadalmak hagyománya a modern korra tehető, pedig ez egyáltalán nincs így. Ugyanis már az ókori babilóniaiak és rómaiak tűztek ki maguk elé célokat az év elején, sőt, ünnepségeket is szerveztek ebben a jeles időszakban. Igaz, az év „fordulása” akkoriban még március közepére esett, és csupán Julius Caesar naptárreformjának köszönhetően kezdődik az év január 1-jén.

Abban is nagy változás következett be, hogy a régi időkben vallási indíttatásból tettek fogadalmakat az emberek. Átgondolták, hogy milyen hibákat követtek el a megelőző évben, és azt is, hogy ezeket a hiányosságokat hogyan tudnák kijavítani. Napjainkra azonban az újévi fogadalmak már inkább világi gyakorlatnak számítanak, és nem az isteneknek, hanem saját magunknak teszünk ígéreteket.

Amiket a felmérések – és a tapasztalatok – alapján az esetek többségében meg is szegünk. Ennek a leggyakoribb oka, hogy túl sokat vállalunk be, amit képtelenek vagyunk véghez vinni, és a végén inkább feladjuk. Érdekes, hogy a február ebből a szempontból egy kritikus hónap, ugyanis sokan ilyenkor buknak el.

Az egészséggel kapcsolatos újévi fogadalmak előkelő helyen szerepelnek

Az újévi fogadalmak között előkelő helyen szerepelnek az egészséggel kapcsolatos fogadkozások is. Legyen az a dohányzás elhagyása – ami egyébként a fogak szempontjából is egy nagyon hasznos döntés –, néhány fölösleges kiló leadása, a több mozgás, vagy épp a tudatosabb életmód. Ha pedig egészség, akkor miért ne kerülhetnének fel a listára a fogak is?

Már csak azért is, mert a fogak egészsége az egész szervezetre kihat. Kutatások igazolják, hogy több betegség is kapcsolatba hozható a rossz szájhigiéniával, azon keresztül pedig a fogszuvasodással és az ínybetegségekkel. Ezért is olyan fontos, hogy ne hanyagoljuk el a fogápolást, hiszen ellenkező esetben komoly következményekkel számolhatunk. És most nem ijesztgetni akarunk, egyszerűen a tényekre szeretnénk felhívni a figyelmet.

Mit fogadj meg 2020-ra a fogaiddal kapcsolatban?

A fogakkal kapcsolatos újévi fogadalmakból egy egész csokornyit össze lehetne gyűjteni, mi most mégis általánosabban közelítünk a kérdéshez, és három átfogóbb tanácsot adunk. Mivel azonban ezek a javaslatok a teljes szájhigiéniát lefedik, ha betartod őket, akkor sokáig használhatod a saját fogaidat.

1. tanács: ne halogass!

Az egészséges fogak egyik nagy ellensége a halogatás. Talán veled is megtörtént már, hogy nem kértél azonnal időpontot, amikor valamilyen fogászati problémát tapasztaltál, és, bármilyen furcsa is, idővel hozzászoktál. Már nem is tűnt olyan vészesnek a fájdalom, és az a letört fog, vagy kiesett tömés sem zavart annyira. És minél tovább vártál, annál nehezebb volt rászánnod magad, hogy felkeresd a rendelőt. Hiszen ilyenkor már attól is tartottál, hogy az orvos valamilyen megjegyzést tesz, ez pedig kinek hiányzik?

Szóval ne késlekedj! Hidd el, csak az első lépés nehéz! Minél előbb kérsz időpontot, annál hamarabb túl leszel a kezelésen.

2. tanács: figyelj jobban a részletekre!

A legtöbben álmukból felkeltve is tudják, hogy nagyjából háromhavonta fogkefét kell cseréni. Mégis sokan feledkeznek meg a dologról, egyszerűen azért, mert nem tartják észben a dátumokat. A jó hír az, hogy az okostelefonok korában már beállíthatsz magadnak egy emlékeztetőt akár a fogkeféd cseréjével, akár az éves kontrollal kapcsolatban.

Illetve ha fogyóban van otthon a fogselyem, fogkrém stb., mindig add hozzá a bevásárlólistához, így biztosan nem maradsz fogpaszta vagy fogselyem nélkül.

3. tanács: táplálkozz egészségesebben!

A változatos étkezés a vitaminok és a tápanyagok miatt is fontos, de a kevesebb szénhidrát és cukor a fogaknak is jót tesz. Ezenkívül arra is figyelj oda, hogy az esti fogmosás után már ne nassolj, ugyanis alvás közben hatalmas károkat okozhat ez a rossz szokás. Ha azonban mégsem bírtál ellenállni egy kis finomságnak, akkor lefekvés előtt újra tisztítsd meg a fogaidat!

Természetesen még számtalan fogadalmat tehetsz a fogaiddal kapcsolatban, de ami igazán lényeges, hogy be is tartsd ezeket!

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top